lördag 1 oktober 2011

Höst



Hösten har slagit till med besked. Inser att jag inte bloggat på över en månad. Varför? Orsakerna är många. Kalendern är fullspäckad fram till jul. Jag jobbar 100 % och pluggar på distans. De lediga timmar jag har ägnar jag åt återhämtning. Tillbringar tid med min älskade man och andra personer som ger mig energi. De energitjuvar som funnits i mitt liv har jag på läkarens order raderat bort så gott det går. Vissa naglar sig fast eftersom de är ett bihang till personer som ger mig energi så det blir ett antiklimax.


Det jag har varit noga med när det gäller planeringen för hösten är att jag ska ha roliga saker att se fram emot. Som i kväll. Konsert med Tomas Di Leva tillsammans med min man. Det är min födelsedagspresent från honom. Innan ska vi gå ut och äta god mat (hoppas jag) och njuta av en ledig kväll tillsammans.

Andra saker som står på guldlistan infaller redan på torsdag när vi ska se Glada Hudik teatern som kommer till stan. Mässor, konserter och föreställningar är inplanerade med jämna mellanrum under höst och vinter så att det hela tiden finns något att se fram emot.


Utbildningar, konferenser, mässor och en massa pluggande är det som rör sig mycket just nu. Eftersom det är omorganisationer på jobbet gäller det att lyfta blicken och se framåt, kanske jag någon gång kommer fram till vad jag vill bli när jag blir stor. Hur som helst så har jag i alla fall roligt när jag går till jobbet och det är en regel som måste gälla i mitt liv.


Nu ska jag avsluta pluggandet för i dag och lägga mig i ett bad innan det är dags att åka upp på stan och njuta av en helkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar