onsdag 26 augusti 2009

Min nya hobby

Innan jag träffade mannen i mitt liv var fiske inte något som jag tänkte speciellt mycket på. Jag åt gärna fisk men det var frysta block från ICA. I våras testade mannen mig om jag skulle palla en fiske helg. Jag inte bara pallade det, jag blev såld. Det är otroligt roligt att fiska och vara ute på sjön. Fick en hyfsad Röding första gången jag var ute så det blev ju inte mindre roligt då.

Jag har inte bilder på alla fiskar jag dragit upp, många har varit för små för att behålla också. Den här baddaren är mitt PB på Röding. 3,1 kg.


Ibland får man inte det man tänkt på kroken. Vi var ute och fiskade efter Röding när den här fula Gäddan på 4,5 kilo fastnade på en av mina skedar. Den var inte lätt att dra upp men det var en ordentlig adrenalin kick att göra det.


Här har jag hittat paradiset på jorden för mig just nu. Stugan och båten ger mig ett lugn jag inte kännt på många år, och naturligtvis mannen också. =)




Att sitta ute på sjön och titta på det här kommer jag nog inte tröttna på än på ett tag. Kommer jag bara över en Porta Porti som passar i båten så kan jag vara ute ännu längre. Det där med att hänga rumpan över relingen är inget jag testat än och tänker inte göra förrän det blir kris på allvar.



2 kommentarer:

  1. Underbara bilder.. Klart bättre båt än den där j-a ekan KP släpar ut mig i.. TROTS att han har en stor båt med.

    SvaraRadera
  2. Enlig KP ska man alltid ta bild med Wobblern.. så man aldrig glömmer vilken man drog upp den med:-)

    SvaraRadera