måndag 31 augusti 2009

Tjejmilen


Tjejmilen avklarad i går. Åkte buss klockan 07:15 på morron med kollegorna och vännen. När jag cyklade genom stan på morgonen kändes det som jag var den enda som var vaken i hela Örebro. Inte många meter spring i benen innebar att jag gick runt banan, men i för mig hyfsad fart. Bara uppvärmningen med alla tjejer gör att man får en enerig kick. Försökte även pricka det där med födointaget så att det varken blev för mycket eller för lite och jag lyckades bra. Drack även duktigt uner loppet, precis som vi blev tillsagda. Pratade med I under hela turen så det gick så himla fort och rätt vad det var var vi i mål. 1:44:10 blev min tid så nu har jag nåt att utgå i från. Nästa år ska jag försöka springa en del av sträckan i alla fall. För dit ska jag. Smolk i bägaren efter loppet var att mina skor gett mig en jätteläskig blodfylld stor blåsa på höger lilltå. Livrädd att den ska spricka så jag får infektion och skit, hypokondrikern i mig vaknade. Cyklade hem i strumplästen och sedan har jag varit väldigt försiktig. Problemet är att jag ska ju jobba nu hela veckan och är lite i behov av att kunna använda skor. På torsdag åker jag till Åbo på kryssning och det vore kul att inviga mina nya stövlar, men det få nog bli e senare fråga. Ska konsultera S i morgon, min nuvarande livmedicus då jag inte träffar B på ett tag.
Lite stel i kroppen i dag men inte stelare än jag planerar att gå till gymet i morgon. Nu jäklar måste jag komma i gång igen, sunkat alldeles för länge nu.

I dag är det sista dagen på sommaren om man ska se till månaderna. I morgon börjar hösten. Jag är ingen fan av den senare delen av hösten, men början brukar vara skön. Jag ser fram emot hösten nu som jag skrev tidigare. Har fått en skjuts med lite jävlar anamma de sista dagarna och det gör att jag har kavlat upp ärmarna och tänker se till att det blir den bästa hösten ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar