måndag 25 april 2011

En ny sak i livet


I dag börjar en ny sak i mitt liv. För första gången i mitt liv ska jag ha beredskap och gå runt med en sökare på mig i en veckas tid. Jag har pluggat för detta i ett år nu och nu är det dags att kasta sig utför stupet och se om jag kan flyga. Det låter väl dramatiskt och bra? Riktigt så allvarligt är det inte, men det är lite nytt. Skojade om det härom dagen. Måste hålla mig nykter och hemma i en vecka för 15:50 i timmen efter arbetstidens slut och hela helgen. Endera händer ingenting eller så händer det något som jag måste göra nåt åt. Tänker inte spekulera eller bli orolig, det kommer att lösa sig.

Har haft två underbara vid stugan nu i påsk. Jag har suttit i solen och läst medan de andra har jobbat. Mannen skulle bli galen om jag ens knystade om att jag ville bära utemöbler eller parasoller. Grilla, sitta i solen och läsa, det var det jag fick göra. Kändes rätt bra i och för sig. Till och med fått lite färg på nästan och armarna.

I dag är det annandag påsk och jag är som sagt var semi ledig. Jag följde inte med till stugan eftersom jag inte kollat av hur alla mobiler och bredband har täckning där. Ska göra det i veckan så jag kan åka dit nästa helg. Bra med sommarstuga inom länsgränsen.
Jag ska fixa lite här hemma i dag, bada fotbad och göra fötterna sandalfina, läsa klart Patti Smith memoarer och sen vete sjutton kanske sova middag. Känns skönt att lufsa en dag bara.

Tiden går fort nu och det är så underbart med våren. På lördag är det Valborg, sen drar mannen till Blekinge på sin årliga resa, syrran kommer och hälsar på och Tallinnresan stundar sista helgen i Maj. Phew!!! Sedan står midsommar för dörren och i mitten av juli är det sommarsemester. 4 månader sommar och en massa roligt att se fram emot. Jag bryr mig inte om utifall vädret är på topp hela tiden. Kvalitetstid kräver inte alltid solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar