söndag 17 april 2011

Stilla veckan eller??

Vet inte om jag kan få till en stilla vecka. Den som kommer nu kommer i alla fall bli lugnare än de två sista. Konferens, utbildning, värdskap på riskhanteringsdag och alla övriga möten och kontakter. Jag har fått med mig en massa bra kunskaper, knutit en massa kontakter som kan vara bra att ha i framtiden samt känt mig riktigt nöjd med mig själv även om jag nu känner att kroppen tagit stryk. Jag är helt slut. Skulle må bra av en lugn vecka men jag vet inte om jag får till det. Den blir lugnare i alla fall och jag ska vara på hemmaplan, dessutom är veckan kort och jag kan gå hem lunch på torsdag.

I dag ska jag roa mig med att plocka undan vinterkläderna, nu skiter jag i bakslag, de ska upp på vinden i väntan på nästa vinter. Provat, kollat, funderat på vilka kläder jag vill ha kvar och vilka som syrran ska kolla på innan de som ingen vill ha åker till second hand. Sommarkläder ska fram. Det här gäller även skorna. Inser att jag inte behöver handla kläder förrän till hösten. Ska lägga pengarna på annat istället.

Våren är här, ögon och näsa rinner och är svullna. Tack och lov finns det lindring. I går var vi i stugan och kollade läget. Längtar efter lugna dagar där framöver. I dag blir det balkongen när det handlar om att lapa sol och få frisk luft. En avstickare till affären för lite kompletterings handling efter som storhandlingen sker på nätet och leverans kommer på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar