söndag 3 april 2011

Hushållssysslor


Veckorna rullar på och emellanåt går tiden väldigt fort. Det är redan april och våren är på väg, men jag känner att jag inte hänger med. Just nu längtar jag efter en längre ledighet, men får vänta till påsk med det, sen ser jag fram emot en semestervecka i månadsskiftet maj-juni.

I går var vi i Jönköping på sportfiskemässa. Riktigt nördig tillställning, men mannen njöt hela dagen. Skönt med en liten roadtrip även om min rygg inte är på humör i dag efter alla timmar i bil. Vi hade tänkt gå till den lokala pizzerian och äta middag när vi kom hem men det blev lite annat. Det var knökfullt så vi fick ta med maten hem. Kul att stället är populärt, men från och med nu får vi boka bord när vi ska dit.

I dag har mannen åkt för att fortsätta med bryggorna. Fick se dem i går och jag tror det kommer bli kanon bra. Funderar på att köpa ett par fina solsängar så jag kan njuta i skuggan av ett parasoll med en paraplydrink i handen på den. Längtar efter sommar och värme nu.

Jag ska bege mig ut i köket och laga mat i dag. Ska göra soppor så vi har matsäck tills vi börjar fiska, sen ska jag göra matlådor för veckan. Den här veckan och nästa ska jag tillbringa flera dagar i Linköping på konferens och utbildning så det kommer bli lite tid för hushållssysslor. Tvättmaskinen ska få jobba lite under dagen också, sen ska veckan som kommer planeras. Har ganska mycket på agendan nu men det är samtidigt roligt så jag har blandade känslor för det. Gäller bara att stänga av det när jag är ledig men det är inte det lättaste när tankarna far i väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar