lördag 26 mars 2011

Sommarplanering

Ägnar en del tankar åt den stundande sommaren. Ser fram emot lata dagar i sommarstugan, lite storstadspuls i Stockholm, kryssning till Tallin och besök hos syrran i Halland. Ska bli skönt bara värmen kommer på allvar och man kan vara ute lite mer.

Vid stugan byggs det just nu brygga för fulla muggar och där tänker jag sitta i en skön stol och dricka drinkar hade jag tänkt. Allteftersom familjen utökas så kommer vi behöva bygga mer. Ett av uthusen ska bli inrett till sovrum, ett litet förråd ska byggas och pricken över i:et kommer att bli ett dass vid vår lilla stuga. Att slippa springa långt på nätter och mornar blir en befrielse. I lillstugan ska det organiseras förvaring, jag har tröttnat på att det ligger grejer överallt. Ommöblering och lite ändringar till mer funktionellt boende ska också ordnas. Ett trinettkök vore inte helt fel. Det ligger nog längre fram i planerna men drömma kan man ju alltid göra. Hursomhelst så ska det bli skönt att bara vara där nere när värmen kommer.

Hotell i Stockholm bokat för en långweekend i samband med Pride. Min älskade man följer med i år och det blir några dagars storstadssemester. Ska passa på att träffa så många vänner det bara går, men jag vet att de där festivaldagarna brukar vara knöliga att få ihop. Hur som helst är Stockholm underbart på sommaren.

En tur till släkten i Halland och känna doften av saltvatten och kanske fiska lite det är inte fel. Gott med lite makrill i frysen till vintern. Blir säkert en tur till Ullared också eftersom lite shopping alltid är kul. Min vinterjacka har ju lagt av så en ny sån måste jag i alla fall införskaffa innan nästa vinter.

Resan till Tallin är inte bokad än, bara planerad. Vi tar en semestervecka i början av sommaren så vi samlar lite energi. En kryssning till Tallin med en hotell natt i land den här gången står på programmet. Den här gången åker jag tillsammans med min älskade man och vill passa på att njuta av staden lite mer än vad jag hann förra året.

Sommaren ser ut att bli riktigt bra. Samla energi inför en höst som jag redan nu vet kommer bli hektisk eftersom jag ska börja plugga i Stockholm 3 dagar i månaden och samtidigt jobba här hemma, men det är självvalt och jag tror det blir jätte bra i slutändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar