måndag 14 mars 2011

Tålamodstest

Har tillbringat helgen hos Birgitta systrarna i Vadstena och vilat själen. På väg hem började det klia i halsen och kittla i näsan. Det var bara en försmak kan jag säga. När jag vaknade i morse var det som någon satt korkar i bihålorna och taggtråd i halsen. Får lov att gilla läget och vila kroppen. Det kommer i sig bli en utmaning eftersom själen är utvilad efter helgen och jag alltid har svårt att vara stilla när jag är pigg i huvudet. Ska ägna dagen åt att dricka te och vila halsen. Inte prata för mycket och vila.

Har två böcker jag ska ta tag i sen kanske lite tv. Ska nog få dagen att gå även om det är surt. Jag gillar verkligen inte att vara sjuk. Nu menar jag inte att någon faktiskt gör det som är frisk i skallen. Förutom att jag mår kasst så tror jag det har något att göra med mitt kontrollbehov. Min kropp lever sitt eget liv och jag kan inte göra nåt åt det. Förutom vila då. Nu ska jag koka te och lägga mig i viloläge och vänta in kroppens helande mekanismer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar