söndag 20 mars 2011

Tvångsvård ?!

Nu är det mannens tur att vara sjuk. Han blir sjuk ungefär en gång per år, men då blir han det ordentligt. Hög feber och total utslagning. Vet att i natt kommer jag inte sova mycket eftersom han yrar och lever en hel liten djävul på nätterna när han har feber. Jag tvingar i honom alvedon och en massa vätska. Han blir irriterad men gör som jag säger. I morgon får han bestämma själv men i dag är det jag som bestämmer vården här i huset.

Själv håller jag på att förbereda veckan som kommer. Dags att ta sig ur mjukisbrallorna och ta tag i vardagen igen. Jag är lite matt fortfarande men det löser sig. Ska plocka fram cykeln i morgon och det känns i alla fall som ett riktigt vårtecken. Älskar min cykel och den frihet som den ger mig. Att gå funkar bra, men att cykla är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar