onsdag 16 mars 2011

Inte bra att tänka för mycket.......

Att ligga sjuk är som sagt var inte bra för mig. Kroppsligt så skriker min rygg efter att slippa ligga eller sitta. Psykiskt så tänker jag för mycket. Har ju all tid i världen för att tänka och då blir det som det blir.

Till att börja med har jag ägnat lite tid åt att tycka synd om mig själv. Det var helt fel vecka att bli sjuk. Hade spännande möten inplanerade och dessutom skulle jag vara med på en konferens på slottet med människor från hela landet. Surt som fan. Dessutom är hemmet i enormt behov av städning, och aldrig har jag väl sett dammet så tydligt som när jag ligger sjuk. Nå ja, det lär ju ligga kvar när jag blir frisk.

Hänger på feijan när jag inte ligger i sängen. Slänger ur mig kommentarer som verkar reta några, dessutom är mina statusuppdateringar jobbiga att läsa för vissa. Blir kallad präktig med lågt självförtroende för att jag skriver att jag är sjuk. Beslutat mig för att inte springa på de bollarna.

Japan har råkat ut för en stor naturkatastrof. Bilderna som visas i tv och tidningar är så hemska att det är svårt att ta in. Städer har utplånats från jordens yta och man vill inte ens tänka på vad som hänt människorna där. Förutom att naturens slagit till mot landet har den mänskliga tekniken slagit tillbaka också. Kärnkraftverk som havererar och sprider radioaktiv strålning över det redan blödande landet. Får ont i magen när jag tänker på hur japanerna har det just nu. Orkar knappt lyssna på alla experter som sitter i tv sofforna, det är för hemskt.

Håller på att titta igenom alla tv program jag spelat in under de sista månaderna. Det har liksom inte blivit av att jag hunnit titta på dem. Får ta tillfället i akt nu när jag ändå bara ligger här. Vissa program funderar jag på varför jag spelade in, men det var väl en bra idé just då. Ska göra plats på hårddisken och vara mer selektiv framöver med det jag spelar in.

Tack och lov för handla24. Tack vare det så har jag storhandlat från sjuksängen. Det känns som en stor förmån att kunna handla mat över nätet. I dag när jag är sjuk och annars när tiden inte riktigt räcker till.

Nu ska jag koncentrera mig på att bli frisk till helgen så jag kan njuta av den. Enligt prognoserna ska det bli hyfsat varmt och soligt. Skulle vara skönt att kunna ta en promenad i solen och fixa lite på balkongen så att den är klar för våren. Har ju inga blommor eller sånt skit, men ställa i ordning möblerna och städa undan lite gör att våren känns närmare.

Tankarna ska vara positiva, inga undantag accepteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar