måndag 27 juni 2011

Midsommar och tre veckor till semester

Har haft en väldigt trevlig midsommar i vårt paradis vid Vättern. Folk över både högt och lågt men det var ändå en avslappnande stämning. God mat, gott att dricka och en massa slapp också. Lite bryggjobb för mannen och en massa läsande för mig. Två sena nätter på en långhelg borde gjort mig tröttare men jag har väldigt bra med energi just nu.

Eftersom jag inte gillar storhelger så känns det väldigt bra att haft en som inte känts jobbig. Nu är det tre veckor kvar till semester och av dem har jag beredskap två så att det kommer bli lugnt framöver. Har en massa plock att fixa med på jobbet. Lite skrivande, lite tänkande och lite läsande att fylla dagarna med.

Ett annat projekt för tiden fram till semestern är att städa upp i det kaos som är hemma. Allt ner- och uppackande har det dagliga hemmafixet fått stå tillbaka, men nu är det dags att ta tag i det. Får ta det lite pö om pö så inte ryggskrället blir värre. Har ju gott om tid. Efter det ska det ju packas för alla våra resor under semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar