torsdag 9 juni 2011

Naturens krafter

Under denna kortvecka efter vår underbara ledighet så har det åskat otroligt mycket i Örebro. Det är en fascinerande väderlek och man känner sig ganska liten när det brakar loss med blixtar och dunder på samma gång. Den värme som är innan ett åskväder får mig dock att må illa. Tryck över skallen och allmän dåsighet är inget jag tycker om, men sen kontrasten till den friskhet som följer efter åskan som ju är underbar.
I dag ska kallfläkten ner från vinden för i natt har det varit olidligt varmt, den väsnas lite men det är det värt att sova svalt. Ett av förra årets bättre inköp.

I morgon är det fredag igen och vi åker till stugan. Var ju där under hela långhelgen som var och det var så skönt. Städade och läste i flera dagar omvartannat. Kände mig otroligt utvilad efter 10 dagars ledighet. Nu i helgen ska vi fira mannens födelsedag och bryggan ska kläs med bräder. Till midsommar är det tänkt att den ska vara så klar att vi kan ha bryggfest.

6 veckor kvar till semestern. Lugna veckor på papperet så jag hinner gå igenom "sen högen" som växt under våren. Har tagit ett par semesterdagar i samband med helger så jag får lite extra ledigt. Skönt att ta det lugnt och hinna med allt det man vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar