torsdag 16 juni 2011

Sommarlunken är här

Nu är sommarlunken här både hemma och på jobbet.

Jobbkalendern är gles och efter midsommar är den tom på möten och då börjar jobbet med att göra allt jag sparat tills det blir lugnt. Saker som behöver tid och eftertanke. Förra sommaren var jag inte beredd på att få den här tiden och det kom som en chock, trodde nästan mailen och telefonen var ur funktion. I år är jag förberedd och det ska bli så skönt att ta tag i den där högen.

Hemma består semesterlunken av att på söndag kväll kommer vi hem utan mat och packar upp, under veckan tvättar jag och handlar ny mat för nästa helg. På fredag eftermiddag bär det i väg ner till stugan igen. Bryggan är nästan klar och nu håller jag på och kollar runt efter passande möbler. De ska vara bekväma, svälja många och inte flyga i väg vid kraftig blåst. Har lite på gång så det kommer bli bra.

Så här kommer nog veckorna se ut fram till semestern när vi ska fara runt lite. En tur till Varberg och en till Stockholm står på agendan och övrig tid ska vi vara i stugan.
Ska bara göra det jag får energi av i sommar. Efter ett år har jag fattat vad vad min läkare menade med att jag ska göra det jag får energi av.

Nu är det torsdag kväll och kylen är full med helgmat och sista tvätten i maskinen. Det mesta är packat och planerat så i morgon efter jobbet drar vi. Väderprognosen säger att jag får ta med en extra bok och en varm kofta.
Spelar ingen roll för jag är på en plats där jag får energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar