måndag 11 juli 2011

Inläsning

Jag älskar att läsa. Ända sedan jag var 4 år och min storasyster lärde mig grunderna har jag slukat alla böcker jag kommit över. Nu när de stora måstena på jobbet är klara och jag kan ägna mig åt att läsa in det jag lagt åt sidan under våren eller bara ögnat igenom pga dåligt med tid. Av någon anledning går det inte lika lätt att läsa detta. 48 veckor sedan förra årets sommarsemester och ett hektiskt arbetsår gör att jag är trött. Bokstäverna flyter omkring i texten jag läser trots glasögon och blicken söker sig ofta till fönstret för att titta på människorna som sitter i solen i parken utanför mitt kontorsfönster. Längtar ut.

Har beredskap den här veckan så jag måste hålla mig på mattan. Skämt och sido jag måste hålla mig inom länsgränsen, nykter och städad. Inte så svårt. Skönt att stugan ligger inom länsgränsen och att jag klarar att ta mig till Örebro på en timme.

Nästa vecka går jag på semester. Längtar efter det. Behöver min vila nu även om den bitvis kommer bli ganska aktiv. Träffa släkt och vänner varvat med total avkoppling i stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar