söndag 3 juli 2011

Sommarregn

Jag gillar sommarregn i lagom doser. När den kväljande hettan släpper greppet och regnet gör luften klar och sval. Det är skönt.
Den här helgen har bjudit på lite regn och lite sol, helt lagom för mig. Haft en helg i stan för första gången på flera månader så det där med uppehåll hela tiden var mindre viktigt för mig.

Haft beredskap en vecka så det är lite smidigare att vara på hemmaplan, har inte riktigt vant mig med att ha beredskap. Ju fler gånger jag har det desto softare kommer jag kunna vara med att åka runt lite i länet de veckorna.

I fredags var vi i Hällefors på familjemiddag. Det var gott och trevligt att sitta ute och äta långt fram på kvällen. Dessa underbara sommarkvällar ska man vårda och ta vara på.

Lördagen ägnades åt lite shopping under dagen. Inget avancerat men tog chansen att handla lite som jag tänkt handla länge. Sen skulle 40-års present inhandlas. Så klart att det blev whiskey. Det var ingen av mina vänner så jag hade ingen kolla på något annat.
På kvällen var vi som sagt på fest för en kollega till mannen som fyllde 40. Jag kände ingen på festen och pga jobb var jag nykter. Ingen höjdar kombo på papper men det blev väldigt trevligt. Åter en kväll med att sitta ute och äta och prata. Det blev en sen natt, nästan morgon innan vi kom hem.

Söndag blev en pysslar dag till max. Mannen var av naturliga skäl lite trött och höll koll på alla motorcykel lopp på tv medan jag tog ett rejält städröj. Det behövdes verkligen efter alla helger vi varit borta. Nu känns det riktigt bra och på tisdag ska mattorna tvättas innan de läggs på igen.

I morgon kväll när jag kommer hem ska jag sätta mig på balkongen och ta ett glas vin efter en veckas beredskap. Aldrig är man väl så vinsugen som när jag sitter med sökaren en vecka. Snacka om att hjärnan lurar en till saker att tänka.

Nu är det kortvecka som gäller, semesterdag på fredag. Helg i stugan väntar och lite slappande där. Innan har jag lite fortsatt kontorsarbete framför mig. Det är skönt att hinna beta av det jag inte hunnit med under våren.

2½ vecka till semester. Känns skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar