tisdag 19 juli 2011

Timmar kvar



Nu är det bara timmar kvar innan jag kan sätta upp denna skylt. Känns ofattbart att dagen äntligen är här.

Lyssnade på Bodil Jönsson i går när hon pratade om den senaste forskningen om att man ska ha fler små semester perioder istället för en lång. Vilken klok kvinna hon är. Det viktiga är inte hur lång semestern är utan vad man gör av den. Jag tänker inte vara tillgänglig för min arbetsgivare under min semester. Jag är iskall när det gäller att inte svara i telefon om det ringer skyddat nummer. Jag måste få ha min ledighet. Det gäller inte bara sommaren utan även helger. Jag är gammal och måste vila.


För att kunna vila ordentligt börjar jag min semester med att köpa en ny säng. Vi har kommit fram till att vi inte är så nykära längre och är redo för en bredare säng. Det blir som vanligt en dominoeffekt då vi tar med den gamla sängen till sommarstugan så vi får bra sovmiljö där också.


I morgon ska jag njuta av min första semesterdag och bara vara. Efter en slapp dag ska jag börja packa. Tre veckor i kappsäck till olika destinationer kräver lite planering från min sida. I sommarstugan är det en outfit som gäller, Halland en annan och Stockholm en tredje. Handlar inte om fåfänga utan mer att jag vill ha det bekvämt i den miljön jag vistas i.


Nu är det dags att ta tag i skrivbordet och mailboxen för när jag går hem i eftermiddag ska det vara rent och snyggt så jag inte behöver tänka på det under semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar