torsdag 14 juli 2011

Nedtrappning

Läste precis i Aftonbladets nätupplaga att det är otroligt viktigt att trappa ner innan semester så inte ledigheten kommer som en chock. Va bra att min hjärna redan fattat det. Mina arbetsdagar består just nu av att förbereda lite för hösten, klämma och känna på min studielitteratur inför hösten, avsluta några redan påbörjade projekt och gå igenom och slänga oviktiga papper. Städa både dator och skrivbord är det som gäller.

Sängen på bilden ska inhandlas till helgen så jag tänkte ta det lugnt i stugan trots att jag har beredskap. Det finns dock ingenting som säger att jag inte kan ha beredskap i liggande ställning med en bok i handen.

Nästa vecka är det 2 arbetsdagar som gäller innan semestern infinner sig. Då ska allt avslutas så jag slipper tänka på jobb när jag på tisdag eftermiddag lämnar kontoret och tar 4 veckors semester. Det är ju också viktigt att ha en massa krav på sig själv när man är ledig. Jag har inga projekt planerade, det enda som är bokat är en konsert i Varberg och en hotellhelg i Stockholm. För övrigt kommer tiden att disponeras efter humör och väder. Trippen till Varberg kan bli allt mellan några dagar till veckor. Kanske syrran inte vill ha oss där alltför länge förresten. Lite släkthyfs behövs också under sommarmånaderna.

Nu ska jag fortsätta sortera papper och invänta lunchen som ska intar utomhus, sen väntar ett ärende till stora sjukhuset som väl egentligen kunde undvikas med internposten men det kan ju vara trevligt att prata bort en stund när en pärm ändå ska återlämnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar