tisdag 10 augusti 2010

En glad överraskning

Hemma igen efter en väldigt nice semester i Halland. Det verkar kunna bli en tradition att tillbringa en sommarvecka där. Ullared har avverkats, havsfiske har bedrivits utan fiskresultat, umgänge med familjen och en konsertkväll med Forever Young. Känns helt ok.

När vi kom hem väntade en liten överraskning Jag hade en föraning eftersom jag sett på TV att mitt postnummer drogs i lotteriet, men jag ville inte hoppas för mycket. Har tidigare vunnit 150 kronor och jag är ju nöjd med småvinster också. Denna gång blev det dock lite mer. Jag har vunnit 10000 kr på Postkodslotteriet. Känns helt overkligt. Det är ju inte pengar som kommer förändra mitt liv på något sätt, men jag kan unna mig lite lyx. Köpa lite saker som jag funderat på att köpa en tid men inte riktigt känt att jag haft råd med nu när det är sommar och semester. Eftersom jag ska tillbaka till Ullared om 2½ vecka tillsammans med Tallinbrudarna så känns det kul att kunna shoppa loss lite inför vintern när det gäller kläder.
Dessutom känns det lite skönt att trycka ner denna vinst i halsen på de som hela tiden sagt att det är bortkastade pengar, att man aldrig vinner etc. Nu har jag vunnit två gånger och samtidigt skänker jag pengar varje månad till välgörande ändamål. Kan ju inte vara helt fel.

Dagen ägnas åt upp packning, tvätt, mathandling och ner packning. I kväll bär det av till stugan med några dagars total avkoppling. Har en trave böcker med mig så jag skiter i vilket väder det blir. Jag är inte beroende av att det ska vara strålande sol för att jag ska kunna njuta av ledigheten. Böcker och lite filmer funkar så bra så bra. Dessutom kommer det bli en hel del fiske, det är visst kräftfiske premiär i helgen också om jag minns rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar