lördag 20 november 2010

Frustration och inspiration

Veckan som gått har varit stressig men givande. Deadlines att hinna med och en resa till Uppsala att genomföra. Onsdag kväll kände jag att jag inte skulle hinna åka till Uppsala men samtidigt så behövde jag den inspiration som det gav. Jag åkte så klart.

Den som vill boka möten med mig på arbetstid får nu vänta till efter 10/1-11. De hål jag har i kalendern behövs för akuta saker och genomförande av redan pågående projekt. Även om det är roligt att fara runt och träffa inspirerande människor måste jag göra klart en del. Göra rätt från början istället för att göra om känns som ett bra alternativ.

I morse när jag vaknade så hade jag ont i halsen och kände mig febrig. Typiskt att bli sjuk när det är helg, men det är väl då jag har tid med det. Måste i alla fall greja lite här hemma innan syrran kommer på måndag. Måste handla mat också. Mannen jobbar hela helgen så jag får försöka roa mig bäst jag kan. Han jobbar skift nu och det innebär att jag inte ser honom så mycket. Det är lite "jag är ute när gubben min är inne". I kväll ska jag i alla fall få träffa honom lite och tills dess ska jag fixa till lite god mat i alla fall.

Dags att dra på sig kläderna och ge sig ut i snöslasket även om det känns så där. Boka matt tvättstuga och sen handla mat, borde inte ta hela dagen utan att jag snabbt kommer in i värmen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar