torsdag 4 november 2010

Dags för struktur

Nu är det dags att strukturera upp livet, göra planer, skriva listor och få lite ordning och reda.


Åkte bort i helgen tillsammans med mannen. Sommarstugan var målet och vila enda uppgiften. Vilade i och för sig men ändå blir det inte riktigt att jag kommer ner i varv. Min kalender är proppad veckorna långa, får jag en lucka någonstans ligger "sen högen" där och vrålar på uppmärksamhet. Nu till helgen ska jag till min själs oas. Åker till Birgitta systrarna i Vadstena för en tyst retreat helg. Min själ kräver det nu.



Rannsakning av mig själv och mitt arbetsliv är jobbigt eftersom jag älskar mitt jobb så otroligt mycket och tycker det är roligt att gå till jobbet varje dag. Samtidigt vet jag att både min kropp och min själ egentligen skulle må bäst av en modifierad typ av mat och sov klocka som passar mer in på mitt liv.



Var sak har sin tid. Nu ska jag ut i solen och åka på arbetsplats besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar