söndag 7 november 2010

Varför får bara barn ha snuttefilt?


Jag vill också kunna ha en snuttefilt att ta till när det känns jobbigt. Vuxnas snuttefiltar består av jobbet, vinet, ciggen eller pillret. I bästa fall kanske det är motionen. Jag vill ha en mjuk snuttefilt som barn har, jag vill inte ha nåt av det vuxna. Att lägga sig i soffan med en mjuk filt och sen blir allt bara bra. Så vill jag ha det.

Varit i Vadstena hos nunnorna och de är lite snuttefiltar för mig. Den här gången var helgen för kort. Jag hann inte varva ner. Jag var för uppvarvad när jag kom dit. Det var skönt så länge det varade dock. Har funnit några svar i tystnaden, men många funderingar finns kvar.

Måste se till att reflektionstid både på jobbet och privat prioriteras. Finns inget att skylla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar