måndag 21 februari 2011

Lugna veckan

Fördelen med att inte ha barn i skolåldern är att sportlovsveckan blir lugn för mig. Det är inte många som vill boka möten eller ha besök av mig. Många passar på att ta semester och det är bra. Det innebär att min vecka är lugn. Ett möte om dagen och jag kan passa på att komma i kapp med den eviga senhögen som aldrig verkar bli mindre.

Helgen har varit lugn. Mannen har byggt brygga i sommarstugan och jag har pulat hemma förutom i lördags. Mannens gudson fyllde 18 år så det skulle gratuleras. Fick dessutom gosas med bebis. Snacka om att lilla prinsessan växer så det knakar mellan gångerna jag träffar henne.

Garderoben är rensad för första gången i år. Syrran har en säck som ska levereras på lördag. Skönt att rensa, det som jag är trött på är ju nytt för henne och tvärtom.

En sak som slår mig är att lägenheten är för trång för två. Vi som aldrig skulle flytta ihop har på allvar börjat prata om att vi behöver något större. Vi betalar för två små lägenheter men vistas bara i en, den andra är mer ett förråd flera kvarter bort. Känns inte hållbart i längden. Kanske har Pangis stundande flytt gjort att jag faktiskt börjat tänka i banorna att bli sambo på riktigt. Då måste vi har större och mer utrymmen att lagra grejer på. Vi har rätt mycket tillsammans. Sen kanske det blir lite över men det löser man lätt på Tradera och Blocket.

Nu ska jag läsa handlingsplaner, ekonomiförslag och fördelningsnycklar. Ska fara till stora sjukhuset för möten under dagen. Hoppas solen tittar fram i eftermiddag för en promenad hem står på agendan. Ryggen håller peppar peppar, och nästa måndag ska jag börja på vattengympa på företagshälsovården. Hålla tummar för att ryggen håller och jag blir mer rörlig den här våren och sommaren än förra. Mitt psyke är inte gjort för att vara stilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar