söndag 27 februari 2011

Nu vill jag ha vår......


I dag ska jag tillaga sista rödingen i frysen. Nu måste våren komma och isen lossa så vi kan åka ut och fiska igen. Frysen måste fyllas igen. Förutom det så behöver jag ut på sjön och koppla av med min älskade man. Att sitta i båten och titta på spön och bara njuta av nuet. Det är balsam för själen.

Till sommaren kommer vi dessutom förhoppningsvis ha en ny fin brygga vid stugan. Längtar efter att sitta på den nya bryggan och titta ut över vattnet, det är mindfullnes för mig. Fick påbud från chefen att mitt semesterönskemål ska vara inlämnat före 11/3. Dags att tänka till för sommaren och sia om när det vackra vädret infaller. Får ha lite samråd med mannen och plita ihop ett önskemål. Börjar i alla fall med en vecka i slutet av maj. Då ska vi åka på en liten tripp till Tallin och njuta några dagar. Resten av den veckan blir det fiske. Det är en bra vecka att ta semester på. 4 semester dagar ger 10 dagars ledighet. Sånt gillar jag.

I går firades min mammas 75 års dag, men hon fyller ju inte år i år. Hon är nämligen född den 29:e februari. Vi var och käkade fantastisk god mat på Måltidens Hus i Grythyttan. Känner mig fortfarande mätt.

Måste för första gången på länge packa träningsväska i kväll. I morgon ska jag försöka mig på vattengympa. Sen min rygg brakade sönder för snart ett år sedan har jag mest beklagat mig för allt jag inte kan göra. I självömkans tecknet har jag mest gnällt. Kanske är det så att jag behövde den här tiden för att komma i fas med mina ryggproblem. Så nu ska jag ge vattengympan en chans och hoppas på att det funkar. Måste i alla fall tänka på att inte ta ut mig utan mest glida med första passet. Ska även ge MBT skorna en chans bara den där jävla snön försvinner. Dessutom kommer ju cykeln fram bara våren kommer också.

Ska försöka samla lite kraft att fixa till lite här hemma för nu följer två helger som jag inte är hemma. Nästa helg blir det Stockholm och båtmässa och helgen efter blir det Vadstena och retreathelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar