lördag 19 februari 2011

Tiden rusar i väg

Tiden rusar i väg och dagarna glider in i varandra. Jag gör tappra försök att hinna blogga men det blir bara tankar i skallen som jag sedan glömmer bort för nästa tanke. Kanske skulle börja twittra på plats istället, snabbare och mer tillgängligt. Får överväga det.

Förra helgen var vi i Göteborg och njöt av en hotell helg och båtmässa. Underbart väder med sol som värmde och en massa gott i magen gjorde helgen till en skön och avkopplande helg. Veckan som följde var allt annat än lugn. Jobbat som en galning i veckan, men resultatet blev bra hoppas jag. Fått positiv feed back från oväntat håll och det värmer alltid.

Iskyla ute i helgen, men jag behöver inte ta mig ut så himla mycket. Mannen bygger brygga i kylan, men det är väl bäst att passa på medan isen ligger vad jag förstått. Jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa till men det är en fysisk omöjlighet. Ska ta mig i kragen och rensa min garderob. Den svämmar över och jag har insett att det är långt i från alla kläder jag använder eller ens vill ha. De får åka till Varberg där de gör bättre nytta. Dessutom blir det ju mer plats för nya inköp framåt sommaren.

Längtar efter vår och sommar nu. Längtar efter värme mer än det går att föreställa sig. Sköna lata helger i sommarstugan, semester, några små resor med min älskade man och bara njuta av livet. Jobba, jobba, jobba är det som gäller nu i alla fall, men några helger med roliga aktiviteter finns på agendan som jag kan se fram emot.

1 kommentar: