tisdag 8 februari 2011

Trött, tröttare, tröttast

Jag är ständigt trött. Ätit järn några veckor nu, men inget resultat. Jag promenerar, ser till att jag får frisk luft och lite sol de stunder jag hinner. Orkar inte hålla mig vaken på kvällarna, finns inte en chans på jorden. Försöker kolla på tv eller läsa men somnar direkt. Det är jobbigt för det innebär att jag vaknar tidigt också. Det är inte så kul att vakna och inte kunna somna om vid halv 5, aldrig har väl mannen snusat så hårt som då. Frukost intagen och facet påsatt innan halv 7 och på jobbet innan 7. I och för sig får jag väldigt mycket gjort den där ensamma timmen på kontoret. Det är nog egentligen min mest effektiva stund på dagen. Efter fikat på eftermiddagen då är jag krossad. Förvisso kan jag gå hem med gott samvete då eftersom jag gjort min arbetsdag, men det är inte roligt. Vill få en normal dygnsrytm och piggare sinne nu. Längtar efter solen och att kunna plocka fram cykeln igen. Sitta på balkongen i solen på kvällarna med en bok eller korsord. Våren och sommaren står absolut väldigt högt på önskelistan nu.
I helgen får vi en försmak för då blir det Båtmässa i Göteborg för mannen och mig. Myspys.

1 kommentar:

  1. Fast det där låter inte hälsosamt, att vara så trött. Har du kollat blodvärden?
    Fått tips av kompis om Dvitamin. De flesta vitaminer man behöver får man i sig genom bra kost, men just Dvitamin får vi nordbor brist på under vinterhalvåret. Sedan hon började med tillskott fordrar hon mindre sömn + är förkyld mer sällan (hon hade alltid långa vinterförkylningar innan). Jag tänker definitivt testa. Om inte annat på min man som blir som en brunbjörn vintertid, somnar i soffan varenda kväll.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera