fredag 4 februari 2011

Kovändning


Inom loppet av ett par minuter ändrade min kropp strategi för hälsa totalt. Kände mig hyfsat fredagspigg i morse. Väl på kontoret kom det plötsligt en bihålevärk krypande uppför ansiktet och näsan började rinna och nysningarna avlöste varandra väldigt snabbt. Varför händer det här på fredagar? Jag vet att det är kroppens sätt att säga till mig att dra ner på takten och vila. Jag har ju planer för den här helgen, har inte tid att vara sjuk jue. Mannen ska bygga brygga vid sommarstugan så jag har laddat med en massa råvaror för att ha en matlagningshelg. Då passar det sig inte att stå och nysa och snora över kastrullerna I kväll ska ha ut med jobbet så jag får ta tillfället i akt och turbovila framför tv:n i kväll så jag är pigg i morgon.
Snön faller utanför fönstret i dag och den där vårkänslan som jag hade i går när solen sken och jag var på roadtrip i västra länsdelen har lite mattats av. Jaja, den kommer så småningom men just nu längtar jag efter sol och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar