söndag 10 januari 2010

Äntligen vardag igen........

Kan inte annat säga än att jag ser fram emot att det är vardag på riktigt i morgon. Efter 1½ veckas semester börjar jag jobba, vilket ska bli skönt. Från och med i morgon börjar jag dessutom att jobba fackligt på 30 % igen. Ska bli kul att komma tillbaka lite i det igen, saknat det mer än jag trodde jag skulle göra.

Flytten är avklarad och syrran dyker upp i morgon och flyttstädar sen ska jag lämna in nycklarna på torsdag sen bor jag i Tybble på riktigt. Känner mig ganska hemma här nu, kändes nästan konstigt att åka till Örnsro i dag med städ grejer. Stor, tom lägenhet som inte alls kändes som min längre.

Vardag och nytt år gör att jag även ska försöka att få fart på mitt hälsoarbete. Ska lugna ner min mage med lite skonkost den här veckan och försöka få till lite fysisk aktivtet. Magen har tagit mycket stryk av julmat och snabbmat i samband med flytten, inte bra när man inte har nån magsäck att tala om. Känner mig själv tillräckligt att det inte är någon idé att lova motion x antal gånger i veckan med ditt och datt som aktivitet och dieter tror jag inte på längre. Tar det som det kommer, det viktigaste är att jag rör på mig. Att göra av med mer kalorier än man stoppar i sig, det är det som är tricket sen vad man äter är av mindre betydelse. Cykeln är ställd på av isning i källaren så att när termometern gått upp lite så kan jag börja cykla igen. Efter vad jag ser på prognosen för veckan som kommer så är det buss och promenad som gäller för att ta sig fram och tillbaka till jobbet.

I kväll är det värmeljus, bubbelbad och lite mys med mannen innan vardagen kommer. Ser fram emot vår Ålandstripp i slutet av månaden, då firar vi 1 år. Ska försöka att ha saker, stora som små, att se fram emot under året. Det gör vardagslunken lite lättare att bära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar