torsdag 7 januari 2010

Krypande rastlöshet

Nu är allt uppe ur kartongerna, vinden sorterad efter det som ska sparas och det som ska till syrran och till Bra Begagnat, allt skräp slängt, tavlor på väggarna och gardiner för fönstren. I dag kommer en kompis och befriar mig fårn tomma kartonger och så snart jag har tillgång till bil ska de kartonger jag lånat återlämnas.

I dag kom rastlöheten. Vad ska jag göra? Varenda ledig stund sista en och en halv månaden har ägnats åt flytten. Mannen menar att jag faktiskt kan ta en lat dag och inte göra nåt alls, men han känner mig så bra att han vet att det är att tala för döva öron. Har jag inte feber eller är sjuk på annat sätt kan jag inte bara sitta stilla en hel dag. Vädret är lite mildare i dag, bara 11 minusgrader, men jag känner ändå inte för någon uteaktivtet. Därför beslöt jag mig för att baka. Har en massa ingredienser i skafferiet så det var bara att köra i gång. Ut på Tastelines hemsida och spana recept. Det blev några nyttiga fullkorns muffins som inte var dumma alls, sedan nyttigt matbröd. Med nyttigt menar jag att de är fullkorn med en massa frön i. Det är gott. Nu ska det bli GI bröd och solrosfrallor. Kan bli ganska så najs.

I eftermiddag ska jag även gå till mitt ÖBO kontor och försöka få tag på en sån bokningsplupp till tvättstugan. Även om jag nu har egen tvättmaskin så vill jag kunna tvätta lakan och handdukar i den stora tvättstugan. Bara för att jag har en tvättmaskin betyder det inte att jag har nånstans att torka tvätten, så den maskinen ska användas till småtvättande typ.

Börjar inte jobba förrän på måndag vilket innebär att jag har en vardag och en hel helg till att göra nåt vettigt av. När jag packade upp alla mina böcker började det suga i lästarmen så det kan bli så att jag tar tag i en av de böcker jag inte läst eller lyssnat på i morgon. Man vet aldrig hur rastlös jag kommer vara då. Borde ta en promenad i omgivningarna så då passar ju en talbok väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar