måndag 18 januari 2010

Längtan.........

Nu har jag börjat längta efter våren. Julhelgerna är över, min flytt är avklarad och nu tycker jag det varit snö tillräckligt länge. Jag struntar fullständigt i att det ska vara snö på sportlovet och att det är så underbart med skidåkning (enligt vissa). Jag längtar till våren och is fria sjöar så att båten kan läggas i och fisket kan starta. Jag är trött på att ägna så mycket tid att få på mig kläder innan jag kan gå ut genom dörren. Tänk va skönt när man bara kan köra föttena i ett par sandaler och gå ut.

Vårens aktiviteter gör också att det finns en längtan med mig hela tiden. I morgon ska jag till universitetet efter några års frånvaro, jag ska börja på vattengympa, skrivarkursen drar i gång i slutet av månaden och sen ska båten fixas till innan den ska i spaet igen. Det ska bli jättekul även om det periodvis kommer att vara lite stressigt.

I går natt drömde jag dessutom om sommaren och sommarstugan. Suck va underbart det var.

Jaja, längtan i all ära. Nu ska jag ge mig i väg till avdelnings expeditionen och sedan möte på eftermiddagen. Det är bara några minusgrader, men det blåser lite, så det blir till att pulsa på sig kläder. Lovat mig själv att i dag ska jag slinka in på gymet på vägen hem och inte bara passera det.

2 kommentarer:

  1. Du får börja pimpla.. då får du din fiskelusta stillad även vintertid.. och ja det är ganska kul faktiskt

    SvaraRadera