tisdag 5 januari 2010

Avslut och uppstart

2009 avslutades tillsammans med mannen, svågern och dennes flickvän. Hon är från Gambia så nyårsmiddagen gick i afrikansk tecken. Wow vilken god mat, hoppas få smaka mer på det framöver. Efter fyrverkeriet vid slottet så tänkte vi gå på lokal. En drick på en pub utan musik började vi med sen ville vi dansa. Senaste tillskottet i Örebros nöjesvärld som vi tänkte besöka var stängt. Efter en tidigare rundringning på jakt efter ett bord på en restaurang fick jag klart för mig att Nyårsafton är en kväll när många håller stängt eller har bokningar av vissa menyer bara. Konstigt? Ja ja, det gick att dansa på svågerns vardagsKontrollera stavningrumsgolv också men det blev ju inte riktigt samma stämning. Vi orkade hålla ut till halv 5 i alla fall så nyårsdagen tillbringades i soffan med pizza till middag.

Sedan lördag har jag bara ägnat all vaken tid åt min flytt. Tack vare mannens släkt så var allt på plats i nya lägenheten i söndags kväll. Så gårdagen och i dag har jag plockat,plockat och plockat. Riktigt roligt, men jag vill bli klar snabbt. Slänger ännu mer nu eftersom jag insett att jag inte vill ha alla kläder jag äger. Varför spara det jag inte använder? En säck ska få åka till syrran så får hon kolla om det är nåt hon vill ha annars får det gå till second hand. Blir även en del skräp även om jag tyckte jag rensat mycket innan flytten. Hoppas bli ganska klar i dag så jag kan vila lite i morgon när mannen är ledig. Innan måndag när jag börjar jobba igen ska jag vara helt klar har jag bestämt. De lånade kartongerna ska vara återlämnade och de jag i min tur ska låna ut och ge bort ska vara hämtade. Sen ska jag bara njuta av min nya lägenhet.

Nu ska jag sortera böcker. Måste ju ha dem i bokstavsordning så det blir ett litet pyssel. Kostar på att vara lite störd.

1 kommentar: