onsdag 20 januari 2010

En förvirrad dag

I går började jag kursen på Universitetet, Teori och Vårdutveckling. Det blev en mycket förvirrad dag i kursen, inte för mig men för flera andra. Ingen verkar veta hur många poäng man behöver för att komma vidare i utbildingsnivåerna. Några trodde de redan hade kursen, några var osäkra och jag var väl den enda som var 100% säker på att jag verkligen skulle vara där. Min gamla stenåldersutbildning är inte mycket att komma med i dag så jag måste gå den här kursen för att komma vidare. Jag avvek lite tidigare än de frågande och jag hoppas att de hittade nån lösning. När jag kom hem skulle jag fixa med alla inlogg jag behöver för att kunna läsa på distans och bibliotekskort. Kortet var inga problem, men inlogget strulade. Har kontaktat support och väntar nu på att det ska lösa sig. Nåt ska väl strula för mig med.

Hade mos i skallen och höfterna värkte i går kväll efter en dag på en stenhård stol och korvstoppande med information. Lugn kväll framför tv:n var det jag orkade med. Mästarnas Mästare på tv och tidigt i säng. Somnade som en klubbad oxe.

Känns i kroppen att min enda lediga dag den här veckan tillbringades på universitetet, men nu är det snart helg och då får jag vila kroppen i alla fall även om det nog kommer bli lite läsande. Mannen ska operera sitt knä i morgon så det blir nog inga större utsvävningar. En födelsdagsfika på söndag eftermiddag är det enda som finns i planerna.

Nu laddar jag för vattenjympa innan jag jobbar kväll. Det snöar ute så jag egentligen ingen lust att ge mig ut men jag är väl tvungen. Ska nog ta mig en fika innan så jag inte svimmar, lunchen får jag ta efter jympan annars blir det kramp. Funderar även om jag ska ta och prova min spikmatta för höfterna. Det kan ju vara värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar