fredag 22 oktober 2010

Kylan är här

Nu är kylan här och jag funderar allvarligt på att det är dags för långkalsonger framöver. Vinterjackan är framme i alla fall och mössa är nu ett obligatorium när jag cyklar. I helgen ska det bytas skor i hallen för jag har insett att tygskorna är för kalla så de kan lika gärna åka in i garderoben över vintern.

Det är kallt inne också tycker jag men det är klart nu kommer den tiden som jag går runt och fryser hela tiden så det är ju inte så konstigt. Varma tröjor och sjalar runt halsen är det jag kommer klä mig i fram till april nu. Raggsockor är också en favorit för mig, både hemma och i andra sammanhang. Min hyresvärd är lite snål med värmen och det brukar dröja innan de startat upp elementen. I onsdags stängde de av varmvatten och värme helt under ett dygn för någon form av service. Varför kan man inte göra det innan det blivit minusgrader?

Efter en hektisk vecka ser jag fram emot helgen. På lördagen ska mannen ut och fiska med en lekkamrat så då ska jag ha en slappardag hemma för mig själv. Gå runt i mysbrallor hela dagen och varva böcker med dvd. Ibland måste jag ta sånna dagar för att orka med omgivningen och mig själv. På söndag ska vi åka norrut några mil och träffa min släkt.

Veckans höjdpunkt var onsdagkvällen när vi var och såg Jonas Gardell på konserthuset. Det var första gången mannen såg honom, jag såg den förra föreställningen. Det var en helt underbar kväll som jag inte ville skulle ta slut. Fick just reda på att han håller på att skriva sin första roman på många år nu, så nu har jag det att se fram emot.

Nu ska jag trots en lite tryckande huvudvärk och rinnande näsa ta mig igenom dagen så att det snabbt blir helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar