fredag 8 oktober 2010

Till slut så blev det fredag

Även denna vecka blev det äntligen fredag. Veckan började med tre dagars fortsättning på kursen som började förra veckan. I går var det bara att gå tillbaka till jobbet, kändes lite märkligt. Bara att ta tag i alla mail och arbetsuppgifter som legat och väntat i fem dagar. Det är baksidan med att vara borta några dagar, ingen gör ens arbetsuppgifter.

I går fyllde jag år igen. Min älskade man såg till att morgonen och kvällen blev alldeles underbara. Få paket till frukost är bara trevligt och att sen få en bukett rosor på eftermiddagen gör inte dagen sämre. I går kväll gick vi till den lokala pizzerian och åt alldeles fantastisk mat. Skönt med kort avstånd hem efter den. Det kommer bli fler besök där helt klart.

I helgen kommer vi få lite fika besök i morgon och söndagen ska ägnas åt lite jobb för att komma i kapp, men förutom det ska det slappas lite. Sitter och försöker filura ut vad jag ska handla på vägen hem så jag slipper irra runt på affären utan någon plan alls.

Eftersom mannen har en massa övertid att ta ut och jag har några semesterdagar kvar så försöker vi få till en långledig helg framöver. Åka till stugan en helg på hösten är inte helt fel även om det går åt lite ved innan den goa värmen infinner sig. Hoppas vi kan få till det innan hösten bli allt för mörk.

Nu ska jag bita tag i de sista mailen som kräver svar innan veckan tar slut och när det är avklarat så kommer jag att ta helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar