onsdag 15 december 2010

Jag vägrar..........

Vilka är det som drar ner på julstressen? Vilka är de som köper mindre julklappar? Alla har en adrenalinhalt som en fyra åring och handeln rapporterar toppnoteringar på vad svenska folket handlar varje dag. Folk verkar ljuga både för sig själva och andra. Jag skulle gärna göra som en vän, dra härifrån dagen före julafton och inte komma hem förrän efter nyår, men mina kära man vill inte.

Jag hatar inte jul i sig utan den här kommersialiseringen av hela helgen. Jag umgås gärna med nära och kära, äter god mat och jag ger även gärna bort presenter till människor jag tycker om. MEN.......... Kan man inte göra detta utan hysterin och stressen? Mina julklappar är klara, genomtänkta och de har inte satt mig i skuld eller gjort att jag får äta havregrynsgröt hela januari.

Ätit ett julbord redan och det var helt okej, på fredag kommer nästa. Fler blir det inte för min del. Har vissa favoriter, men jag får inte nåt religiöst i blicken när jag ser ett julbord. Min kropp och bufféer av alla slag drar ju inte jämt. Inköp av julmat till hemmet kommer nog endast sträcka sig till en färdigkokt skinka och färdig risgrynsgröt.

Hade visst en semesterdag kvar som ska plockas ut innan nyår. Det blir i samband med nyårshelgen då vi ska åka till Halland och hälsa på släkt. För övrigt ser jag fram emot att jobba i mellandagarna för när alla möten ligger på is och de flesta på kontoret är lediga så blir det en skön arbetsro. Göra klart, städa, slänga och förbereda vårterminen.

1 kommentar:

  1. Hos oss köper alla vuxna med sig en julklapp för 150:-. Dessa lottas sedan ut mellan oss. Det är sinnessjukt att alla ska köpa dyra julklappar till alla. Vi har det vi behöver. Folk svälter både i Sverige och resten av världen, och västvärlden använder 90% av jordens resurser.
    Det är helt fucked up.

    SvaraRadera