fredag 3 december 2010

Måste reebootha om det inte ska bli error



Min interna hårddisk är på väg att överbelastas. Därför tar jag i eftermiddag bussen till Stockholm och umgås med vänner i helgen. Jag vet att de tar mig för den jag är och jag behöver inte spela någon roll. Annars när man reser någonstans på helgerna så packas finstassen ner, men här var det varma kläder och mjukisbrallor. Ska bli så skönt. Jag kan inte riktigt koppla av just nu och känner inte att jag vill umgås med människor jag inte väljer själv. På jobbet måste jag bita ihop och vara professionell men hemma kryper jag helst ner under täcket och sover. Jag är inte kliniskt deprimerad bara jäkligt sliten. Känns som jag jobbat non stop sen semestern. Ska bli så skönt när alla på jobbet plockar ut sin julledighet så jag kan jobba i lugn och ro när jag är på kontoret. Minns veckorna i somras med låg bemanning med glädje. När min kalender är obokad får jag mycket gjort.

Nu har jag bara ett lunchmöte kvar innan jag drar. Vid 18 tiden i kväll drar jag på mig mjukisbrallorna och öppnar en öl hemma hos en mycket god vän som jag träffar alldeles för sällan.


Mannen ska fiska i helgen. Han är inte klok på sitt sätt. Jag älskar att fiska, men det finns gränser. Jag är galen på många sätt men inte på det. Tur att han har lika galna kompisar som kan hålla honom sällskap på sjön under vinterhalvåret, jag kommer åter till fisket framåt april när solen börjar värma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar