onsdag 22 december 2010

Kroppen säger i från


I går sa kroppen i från. Ont i halsen och huvudet, lite feber kanske men jag kollade inte. Kände mig helt utslagen. Samma sak i dag bara det att i dag säger ryggen i från efter att jag legat på soffan hela eftermiddagen i går. Bara att luta sig tillbaka och låta kroppen vila. Det är typiskt att bli sjuk när det är lugnt på jobbet men det är ju så vi arbetsnarkomaner funkar. Vi har helt enkelt inte att ha tid annat än vid storhelger och sommarsemester. Hur skulle det se ut?

Julstress är obefintligt här. Jag behöver dock upp på stan i morgon för att hämta min ring som varit inlämnad på uppfräschning några veckor. Vill ha den till julen. Kanske ska jag köpa en flaska vin till vår torsdagsmiddag. Tänkte göra lite god mat och koppla av med mannen. Annars känns det lugnt.

Ska ta mig en an ett par filmer och en deckare i dag så jag blir frisk fort. Hittade ett par lussekatter som passar bra till fikat också. Det är bra med fika när man är sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar