måndag 17 januari 2011

Hej vad det går......


Veckan flög förbi när det äntligen blev vardag. Nu rullar veckorna på och jag har jätte mycket roligt att göra under våren, eller egentligen hela året. Kommit in på en utbildning till hösten så då blir det en kombination av jobba och pluggande. Då kommer jag bli ännu mer socialt handikappad än vad jag är nu. I vår har jag lovat mig att ha en större balans mellan resor i länet och landet, och tid på kontoret för både planering och reflektion.
I helgen gjorde jag väldigt lite för att vara mig. Var ute till affären en kortis på lördagen och körde en tvättmaskin. Det var väl typ allt jag gjorde då förutom en pizza. I går var vi inte ute alls. Mannen gick igenom några Bond-filmer han fick i julklapp och jag låg och läste större delen av dagen. Känner mig nästan bakis i dag efter en riktig slappar dag.
Nu är det dags att ta tag i veckan och ha en grejardag på kontoret. I kväll blir det lite uppvaktning och samvaro med gamla fackliga kollegor. I morgon Stockholm över dagen. Ska på onsdag bevista ett Tupperwareparty för första gången på flera år, men nu har jag något jag vill köpa. Resten av veckan blir lugnare och till helgen kommer jag nog inte göra många knop heller. Mannen ska börja med projekt bygga brygga i sommarstugan men där kan jag inte tillföra speciellt mycket. Kan väl kanske följa med som hejarklack och matfixare om vädret tillåter, annars stannar jag hemma med mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar