söndag 2 januari 2011

Ny start !


Då var det nytt år igen. Tänk vad tiden går. Bokslut ska göras, ja i sinnet alltså. 2010 var ett berg och dalbane år. Bytte jobb efter 25 år i kliniskt arbete blev jag kontorsråtta. Tycker jag har världens roligaste jobb som gör att jag finner utmaningar i allt jag gör och jag utvecklas mer och mer för varje dag. En mycket skön känsla.

Down perioden för året var i maj när ryggen började krångla. Trodde att det var en sträckning, men det gick inte över. Sjukgymnast och läkare konsulterades, tester och röntgen gjordes och det konstaterades att jag har ett diskbråck och flera slitna kotor i korsryggen. Värktabletter och gymnastikövningar gjorde det sakta bättre, även om det blev ett och annat bakslag. Helt bra kommer jag aldrig bli, det här är något jag måste lära mig leva med. Tålamodsträningen har varit den svåraste för mig. Att inte kunna göra saker som jag alltid gjort förut, att behöva be om hjälp med saker som tidigare var en bagatell är inte lätt när man är en sån person som jag är. Tack och lov har jag min älskade man som har en ängels tålamod med mig. Han hjälper mig utan att fråga nåt, han finns där när jag känner att orken tryter och jag bara måste få gråta mot hans axel.

Nu börjar ett nytt år och det känns skönt. Några nyårslöften kommer jag inte avge förutom att jag ska leva livet fullt ut och bara göra det jag själv vill. Det är slut på att göra saker som dränerar mig på energi, nu ska det bara fyllas på med energi.

Längtar nu till våren. Värme och sol står högt på önskelistan nu. Planer för sommaren ska ta fart och även kanske en vinter resa nästa år. Fast än så länge är det vinter och mörkt, men det har i alla fall vänt så våren är på väg även om det dröjer lite än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar