fredag 21 januari 2011

Klarade mig inte hela vägen


Har klarat mig hela vintern hittills utan att slå på arlset på allvar. I onsdags när jag gick hem från jobbet gick jag och pratade med mannen i telefon och berättade att det var bart på trottoaren och det var lugnt att gå. Plötsligt försvann benen under mig och jag låg mitt på gatan. En enda isfläck på hela Eklundavägen och den halkade jag på. I luren fanns en förvånad man och jag bara skrek rakt ut. Naturligtvis landade jag på min vänstra sida som är min absolut sämsta. Jag gick hem och konstaterade att det nog inte var så farligt. Inte den kvällen. På torsdag morgon kunde jag konstatera att jag var lite stelare än vanligt men det gick hyfsat fram till lunch. Då började högerarmen värka och inte vilja göra det jag ville. Vänster knä började mola och sakta men säkert började hela vänstersidan att ge upp. Gick hem och tog ett bad och lite smärtis för att mota olle i grind. Funkade så där. Från revbenskammen ner till vaden är jag så öm att jag inte kan ligga på den sidan. Varenda muskel känns krossad. Ser ut att bli en kul helg det här.
Storhandlingen har jag skött via nätet den här veckan så det enda jag behöver göra är att se till att jag är hemma klockan 16:00 i eftermiddag. Jag har bestämt mig för att storhandla på nätet framöver. Jag vägrar stressa och bära ihjäl mig för att få hem mat. De stora grejerna får jag hemlevererade och småpysslet kan jag bära hem själv. Nu funderar jag allvarligt på att kolla över det där med städning också. Undrar vad det kostar med en månadsstädning i min lilla lägenhet. Allvarligt övervägande ska ske.
Nu ska jag förbereda några föreläsningar under dagen innan det är dags att ta helg. Sen blir det en mycket lugn helg för mig. Mannen ska börja bygga brygga vid sommarstugan, men där gör jag inte mycket nytta det vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar