söndag 23 januari 2011

Stay away.............

Har en ensamhemmadag. Det passar väldigt bra i dag. Är inte social för fem öre. PMSig, trött, ont i halsen, ont i ryggen och på ett allmänt jäkligt humör. Allt känns jobbigt, till och med att sätta på tvättmaskinen känns som världens största projekt. Ska försöka laga lite mat innan kvällen, men någon avancerad meny kommer det inte att bli. Sjukt sugen på stekt strömming och potatismos så att så får det bli. Tjafs om att jag som kvinna ska blidkas med choklad en dag som denna stämmer inte på mig.

Skönt för mannen att bära järnbalk till nya bryggan istället för att umgås med mig. Det var visst bara 20 stycken eller så, det gör att han har att göra i eftermiddag. Jag önskar att jag på något sätt kunde hjälpa till, men det enda jag kan göra är att sköta matservicen. Det är viktigt i sig när kusinvitamin är insulinkänslig och behöver mat på samma regelbundna basis som ett spädbarn för att inte flippa ur. Han är strax över 40 vill jag tillägga. Jag har ju planer för mannens lilla stuga i sommar men inser att jag inte kommer att klara av det själv och nån hjälp från nån annan eftersom bryggor och förråd. Ska göra allt jag själv kan för att denna sommar ska bli bättre ryggmässigt än förra så att jag kan greja lite. Skulle vara så skönt att få en egen oas eftersom ryktet säger att det kommer bli crowded i stugan i sommar. Det är ju inte riktigt min grej. Socialsamvaro i alla ära, men jag behöver en oas emellanåt.

Tar tillvara denna självömkans dag med att gnälla på allt. Efter fallet förra veckan har jag emellanåt haft så ont att det enda jag kunnat göra är att ligga i fosterställning, gråta och vänta på att den starka värktabletten ska börja göra verkan. Som vanligt när det gäller mig är det bara en person som får se mig när jag är sån och det är min älskade man. Han håller om, han kramar, han tröstar och stöttar mig på alla sätt han kan. Han till och med skäller på ett bra sätt när jag gör saker av ren envishet som inte är bra för mig.

Nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv ett par timmar innan jag ska fixa lite mat. Försöka förbereda lite för veckan som kommer. Looks good on paper, men man vet aldrig förrän efteråt. Vet i alla fall att veckan avslutas med en kärlekshelg på Loka Brunn eftersom mannen och jag firar att vi funnits i varandras liv i två år. Champagne på rummet, tre rätters middag, SPA möjligheter och en massa mys står på den agendan. Eftersom jag känner mina hormonvågor så vet jag att jag inte kommer vara gnällig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar