lördag 13 februari 2010

Förvirrad vecka

Denna vecka har varit lite utöver det vanliga. Började lugnt med lediga dagar och födelsedagskalas.

Samtal med nya chefen i mitten av veckan och gjorde upp endel praktiskt med gamla chefen när det gäller uppsägningstid mm. Ska börja mitt nya jobb den 22:a mars blev i alla fall fastställt. Spännande och pirrigt på samma gång. Ska tjuvstarta med tre utbildningsdagar i början av mars så jag får nån inblick i mitt nya uppdrag.

Facklig dag på torsdagen så det gällde att snabbt vända fokus i skallen. Sorgligt att avsluta ett tvärfackligt samarbete som varig både givande och roligt i 4 år nu.

Avslutade veckan med en kaotisk dag på avdelningen. Kändes som skallen skulle explodera vid lunch tid men innan jag gick hem hade det mesta löst sig. Kommer sakna de allra flesta av mina arbetskamrater när jag byter jobb, det kniper faktiskt lite att lämna dem, men vissa ska bli så jäkla skönt att slippa. SOm tur är så är de väldigt få och inte de jag jobbat allra mest med. Jag är så förbenat trött på vuxna människor som inte kan ta sitt arbete på allvar och faktiskt vara närvarande när de är på jobbet. När man till på köpet ljuger för sina kollegor då har man sjunkit lågt. Ljuga på grund av lathet eller ovilja att utföra vissa arbetsuppgifter är inte okej när man jobbar inom vården. Vi är på jobbet för patienternas skull inte för att tillfredsställa egna behov av diverse slag. Men som tur är överväger de goa arbetskamraterna som jag måste hålla kontakten med när jag slutat för de har varit en viktig del i mitt liv de sista 8 åren.

Avlsutade fredagen med en tur till Willys och jag kan bara säga att jag var inte ensam. Handlade till min inflyttningsfest och som tur var följde mannen med som stöd och bärare. Glömde en del så klart men det fixar vi i dag har han lovat.

I dag är det OS-invigning, dammsugning och matlagning till att börja med. I kväll kommer några kära vänner hit för inflyttningsfest. Insåg i dag att jag bara bor på 57 kvadrat nu, det kommer ganska många. Vet inte ens om jag har sittplatser till alla, men va fan vi får sitta på golvet eller i knäet på varann. Hoppas i alla fall på en trevlig kväll med mycket skratt men med tanke på vilka som kommer så kommer det säkert bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar