söndag 7 februari 2010

Kan inte sluta le


Veckan som gick var trevlig med jobb i den fackliga världen. Var i Stockholm på mässa i torsdags och var på tre intressanta föreläsningar och två värdelösa, inte illa.

I fredags fick jag erbjudanden om ett jobb jag sökt sen tidigare. Jag var in i det sista osäker på hur det skulle gå. Har gått igenom en intervju med 4 personer som bombarderade mig med frågor i över en timme och sedan har de gjort en personlighetsprofil på mig. Sen var det bara att vänta. Det var det jobbigaste. Jag var som sagt inte alls säker på någonting eftersom det var en chansning att söka tjänsten då jag inte har formell utbildning för den. Blev skitglad när jag kom på intervju och fick visa upp mig lite. Efter det trodde jag det var över. Fick sen besked om att det stod mellan mig och en sökande till. Jag var alltså i final. Snacka om chock. Då fick jag göra en test som skulle ta fram min personlighetsprofil i arbetslivet. Har ingen aning om hur de räknar ut det där men det gick tydligen bra. I fredags ringer alltså telefonen och jag får erbjudande om jobbet. Trodde jag skulle svimma. Hade inte räknat med det även om jag hoppats väldigt mycket. På onsdag ska jag träffa chefen och diskutera detaljer och lön och sedan officiellt tacka ja till tjänsten. I dagsläget så ser jag inte att jag kommer att tacka nej, jag vill verkligen göra det här.

2010 verkar bli ett väldigt bra år. Det känns så bra allting just nu så jag bara går runt och ler. Erbjudande om nytt jobb, världens bästa man i mitt liv och jag har hittat hem i min nya lägenhet. Det är inte en dålig start på 10 talet för mig. Efter alla motgångar under 00 talet så känner jag att det fanemig är min tur nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar