måndag 22 februari 2010

Så trött på detta virus

I ca en och en halv månad har jag haft någon form av berg och dalbane virus i min kropp. Ena dagen känner jag mig fullt frisk och nästa är jag däckad. Kanske är det flera virus som slåss i min kropp, inte vet jag, men nu är jag trött på det.
Vaknade i morse och kände mig hyfsad. Frukost och påklädning innan hockeyn startade. Sen strax innan 3.e period började så började jag frysa. Mer och mer frös jag och insåg efter en stund att det var frossa. Fullt påklädd under två duntäcken låg och jag skakade och insåg att den här dagen inte skulle bli som jag tänkt mig.
Flera ärenden stod på agendan och i natt skulle jag tjäna lite extra pengar med ett extra pass. Nu blev jag istället liggande i sängen.
Sovit större delen av dagen. Tvingade mig upp för att äta och dricka mitt på dagen sen i säng igen. Flyttade över till soffan och somnade om på eftermiddagen. Febern är kvar och halsen svider, kroppen värker av en dag i liggande ställning. Hatar detta, men det är bara att bita ihop och försöka komma igen.
Tur att det finns OS att titta på och att jag har en god saft hemma som om jag blandar den väldigt stark känner jag smaken av den. Bara att gilla läget och vila ut skiten. Funderar på om jag ska söka läkare men jag vet inte om det är värt 150 spänn att få reda på att det är ett virus och det bara är att vänta och vila. Känns onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar