torsdag 25 februari 2010

Håller tummarna

I dag håller jag alla tummar och tår jag har för att tågen skall gå som vanligt i helgen och nästa vecka. I helgen ska jag nämligen till Vadstena och nästa vecka till Linköping så det vore ju bra om de i alla fall gick mellan Örebro och Östergötlandslän.

Hämtat mina nya örhängen i dag. Äntligen skall alla 7 hålen få likadana örhängen. Ska ägna kvällen åt att få till det. Mannen får antagligen hjälpa mig. När jag ändå var på stan var det som jag drogs i på en av mina favvo affärer. Tänka sig! De hade halva reapriset på flera ställningar. Kom ut 500 kronor fattigare, men tre klänningar rikare. Köpte även en liten fin ljuslykta som jag ska ha på mitt nya kontor.

Det är något jag måste tänka till lite om. Jag förväntas på något sätt sätta en personlig prägel på ett tråkigt landstingskontor. Jag som inte är någon pynt människa överhuvudtaget. Ja ja, nu har jag i alla fall en liten ljuslykta. Får gå runt och kika lite på de andra kontoren och se hur de har det, jag har ingen aning, jag har aldrig haft ett eget kontor.

Nu är snart min telefonvakt klar och jag ska ta bussen hem och se vad det kan tänkas bli till kvällsmat. Vill ha nåt extra eftersom jag är borta hela helgen, men mannen sa att jag fick bestämma och nu är fantasin slut. Jag vill bara hem och prova kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar