måndag 1 februari 2010

Uppochnervända världen

Sista veckan har varit lite körig. Kliniskt jobb blandat med fackligt, sen studierna på det. Har prioriterat om lite bland allt jag vill och måste hinna med, men det blir ändå lite körigt. Det enda som frodas i den miljön är mina dammråttor och tvätthögen. De får vänta några dagar till för just nu är mitt enda fokus att mina bihålor ska tömmas så de slutar värka.

Egentligen började det redan i fredags. Jag gick hem tidigt från jobbet och lade mig i ett mörkt sovrum på spikmattan med den värsta huvudvärk jag haft på väldigt länge. Det blev bättre efter 10 timmars sömn och alvedon. Därför så åkte jag och mannen på vår ett års kryssning på lördagen, men i efterhand kan jag säga att det klokaste hade varit för mig att vara hemma. I går eftermiddag var det som någon stoppat cement i bihålorna och slog mig taktfast i huvudet med en hammare. Det gjorde bussresan hem till en riktig plåga. I dag har jag tagit det lugnt med allt. Sköljt näsan och vilat så nu börjar det kännas bättre.

Kryssningen med mannen var väldigt nice måste jag säga. Har svårt att riktigt fatta att det redan gått ett år sen vi träffades. Den här kryssningen var lite annorlunda än förra årets. Lyxhytt med bubbelvin på kylning väntade på oss när vi kom ombord. Efter lite shopping och en drink i baren åt vi en underbar tre rätters middag. Så god mat. Skagen toast på svart ålandsbröd till förrätt, lamracks med rostade rotsaker till varmrätt och sen en gigantisk dessert buffé som avslutning. Allt sköljdes ner med passande vin och avslutades med en god likör till kaffet. Det blev inget dansande i år på grund av mannens knä men det blev en trevlig kväll i alla fall. Morgonen efter intog vi frukost med skärgårdsutsikt innan det var dags för en SPA behandling. Återigen fick mannens ben oss att ändra planerna lite. Bubbelbad var inte att tänka på däremot en behandling som innehöll ansikts, hand och fotmassage. Så skönt att jag nästan somnade. Självklart shoppade vi en del flytande godsaker tillsammans med god mörk choklad. Inte mycket att klaga på när det gäller vår årsdag, får se vad vi ska toppa detta med nästa år.

Rastlösheten börjar riva i mig nu och det vet jag av erfarenhet är ett tecken på att jag börjar bli frisk. Tråkiga dagtvprogram gör det inte lättare att vara på bättringsvägen. Ska vila i morgon också eftersom jag ska jobba hela helgen senare i veckan, men nu har jag laddat in en ny bok i mobilen så jag slipper se på tv. Ska nog ägna onsdagen åt att jaga dammråttor och tvätta mig ner till botten av tvättkorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar