måndag 26 oktober 2009

En skön lågledighet

En skön långledighet har tagit slut och jag ska jobba i kväll. Haft några underbara dagar i stugan och bara njutit.
I torsdags var vi söderut och tittade på laxutsättning för kommande år. Hoppas de växer på sig fint. Fredag var vi ute och fiskade hela dagen. Fick en fin röding sen var det lite smått som fick gå tillbaka. Min första öring var så liten att jag inte ens mätte den. På lördagen tog jag fiskeledigt, mannen och svågern åkte ut på morron men jag stannade i land. Hade en dag i nästan helt tystnad. Kollade lite på tv på förmiddagen samt löste melodikrysset. Efter lunch var alla elektroniska apparater avstängda och jag lade mig tillrätta på soffan för en skön lässtund. Jag somnade så klart.
I går var vi ute på sjön alla tre och jag fick mig en riktigt kick. Trodde det var nåt i hästväg på kroken för jag fick jobba bra. Det visade sig vara en kraftigt lekfärgad röding som fastnat med ena fenan på draget. Därför kändes det stort och annorlunda. Jaja, jag fick i alla fall en adrennalinkick och en liten match. Händerna ömmar fortfarande men det var det värt.
I går kväll packade vi ihop och åkte hem. Kollat av min kalender och med tanke på jobb och lite annat fiff så verkar det som att det inte blir så många fler helger för mig i stugan framöver. Måste greja endel inför flytten, jobba, åka till Åbo, resa till Vadstena och sen är det ju jul och min flytt står för dörren. Hoppas på en och annan tur över dagen i alla fall.

Nu ska jag ladda om för att jobba hela veckan, försöka träna lite samt börja rensa skåp. Den här flytten ska jag inte frakta med mig en massa skräp, det ska slängas innan flytten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar