fredag 16 oktober 2009

Växlande vecka

Veckan som gått har varit omväxlande. Jobbat kliniskt, jobbat fackligt, varit på sjukhuset och i dag är jag ledig.
På sjukhuset träffade jag en trevlig plastikkirurg och vi gjorde en deal. Eftersom jag inte är stabil ännu och fortfarande går ner i vikt så ska jag ta ett halvår till på mig och se hur det går. Försöka kommer ner ett par hack till i BMI. Opererar han mig i dag och jag fortsätter gå ner i vikt så kommer jag kanske få mer häng igen och då får jag ingen ytterligare operation. Schysst läge tycker jag. Nu har jag lite motivation för att minska lite till.
Framförallt måste jag göra något åt mitt sockerberoende, det är boven i mitt drama. Det går att komma över det vet jag, men det kräver lite energi. Sen har vi de luriska mackorna, jag älskar att äta mackor. Jag vet ju att om jag slutar med socker och bröd så rasslar det bara till me vikten samt att jag mår mycket bättre så det är ju bara att starta. Jag tror inte på dieter utan vill äta balanserat och har lärt mig vad jag mår bra av. Inga kemikalier som i lightprodukter, inget raffinerat socker och inte en massa bröd. Annars äter jag ALLT. Gillar inte att äta frukt men mannen har ju sett till att jag kan dricka den istället.

I eftermiddag ska jag åka till andra sidan stan och titta på en lägenhet. Jag står som nummer tre i kön så jag är ju långt i från säker på något, men jag stod som numer fem på den jag har nu så chansen finns alltid. Beroende på vädret så blir det kanske bussresa i dag, verkar som vädergudarna bestämt att min lediga dag ska bli en regnig dag.

I kväll kommer det hem några goda vänner på middag. Tjejkväll med förhoppningsvis god mat och god dryck. Dessutom ser jag fram emot en massa prat och skratt, det är det som et brukar bli när vi träffas.

Jobbar sedan helgen, men har en långledig helg att se fram emot nästa vecka så jag kommer nog att överleva. Jobbar med ett bra gäng så det gör det så mycket lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar