måndag 5 oktober 2009

Nu kommer kylan

Nu är hösten här på allvar. Mössa och vantar på när man cyklar till jobbet och jag är i gränslandet att börja med långkalsonger. Sedan operationen är jag mer frusen än jag varit under hela mitt liv förut så det är långkalsonger på mellan oktober och april. Naturen börjar glöda i färgerna och de soliga dagarna är det underbart att vara ute, när regnet kommer är det inte lika trevligt. Då känns det som det regnar småspik.

Helgen har varit bra. Jobbat iofs men det har gått bra. Lördagskvällen var det 50-års fest som stod på programmet. Vi var ett gäng från jobbet som åkte dit men i övrigt var det inte många jag kände. God mat och dryck, uppträdande och dans. Kom hem i bra tid men jag var ändå väldigt trött på söndagmorgonen. Började jobba 15 så jag överlevde. Det har varit en lugn helg på jobbet, bara att passa på att njuta för man vet aldrig när det smäller till. I går kväll var det så lugnt att mina arbetskamrater beslutade att en kunde gå hem tidigare. Lotten föll på mig eftersom de andra är lite snålare med sin flextid. Jag är inte den som sparar på mig som en hamster. Jag tar hellre ut timmar när det passar, som i går kväll. Det innebar att jag trots en jobbhelg hann att umgås lite med mannen i mitt liv. När båda jobbar skift får man se till att ta tillvara de stunderna som går när vi kan umgås. Nästa helg är vi lediga tillsammans och då blir det annorlunda.

I kväll stundar födelsedagsfika med mannens familj. Svågern fyllde år i går och jag fyller på onsdag så vi slog ihop firandet. Ett måste när alla i familjen har en massa olika tider att leva efter. Rätt skönt att slippa försöka få till två kvällar på en vecka. Smörgåstårta ska hämtas men det hjälper mannen till med, inte lätt att transportera den på cykel annars.

Nu ska jag ladda för att ta mig an lite hemmafix. Tvätt tid i eftermiddag, nya köksstolar ska monteras och sen får det nog bli en sväng med dammsugaren tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar