fredag 30 oktober 2009

Lugn vecka

Den här veckan har varit ganska lugn. Jobbat några dagar och varit ledig några.
Haft vän på lunch och ett väldigt bra snack. Ibland är det inte fel att säga sanningar, jag har kvar min vän och jag kan stötta även om jag inte sympatiserar med alla saker som händer. Vem är jag att döma Den som är utan synd kastar första stenen, det är inte ens fel när två träter, man ska gå 100 mil i en annan mans mockasiner etc etc etc. Det är inte fel att någon gång gå in i sig själv och tänka till lite.

Födelsedagskalas för mannens systerson i torsdags. Mannen jobbade men jag var lite stand in. Första gången jag medverkade i en familjesammankomst utan mannen i hans familj. Jag känner mig välkommen och nu när jag fått min uppgift till julbordet känns det ännu bättre.
För första gången på 10 år ska jag vara ledig över julen. Sedan jag skilde mig är julafton en dag jag inte bråkat om, barnen har alltid varit hos sin pappa och jag har jobbat. Nu har jag en ny gemenskap och en ny tillhörighet och ska alltså vara ledig.
Kommer vara ledig från julafton till 10/1. Ska fira jul och packa det sista samt flytta under de två veckorna.

Efter en stund vid datorn ska jag åter ner i tvättstugan. Mitt fredags nöje efter en dag när jag lagat en massa mat bara. Gjort en laddning müsli, gjort gäddbullar för första gången i mitt liv samt en rejäl laddning soppa att ha med ut på sjön. Jobbar nu fram till torsdag när jag åker till Stockholm och sen vidare med kryssning med bästaste vännerna till Åbo. Har inte träffat dem sen i somras så jag längtar efter dem så mycket. Ska bli så himla kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar