torsdag 8 oktober 2009

Hypokondri och födelsedag

Nu är jag 42 år gammal och kommer nog bli vuxen vilken dag som helst. Måndagskvällen gick i familjens tecken och jag blev grattad av mannens familj. Trevligt med presenter. Min egen familj är utspridd över landet så det blir aldrig något organiserat firande där. Vi firar när vi träffas, så det kan bli både i förskott och efterskott.
I går var det min egentliga födelsedag och den var trevlig. På jobbet blev jag grattad och en underbar kollega var och köpte den allra sötaste lilla tårta till eftermiddagsfikat.
På kvällen var det bara mannen och jag. Fick röda rosor och en mixer. Han vet att jag inte gillar att äta frukt men att dricka den funkar. Sen kan man ju även använda den till att blanda drinkar i också. Kvällen bestod i take away mat och ******. Tyvärr var mannen tvungen att åka till jobbet och jobba natt men vi får mysa mer till helgen när vi är långlediga och ska åka till stugan.

I dag var jag på Ögonkliniken för en massa tester, optikern remiterade mig dit pga högt ögontryck. Hatar när folk pillar mig i ögonen. Har till och med tagit bort ögonen på mitt donationskort. Det var traumatiskt, men jag överlevde. Nu får jag vänta i 6-8 veckor på resultaten så nu kan hypokondrin flöda ytterligare en tid. Hoppas att det inte är nåt allvarligt.

Dagens glädje är att svärmors operation gick jätte bra och att hon redan är hemma. Nu är första etappen avklarad så vi kan lägga energin på konvalecent och återhämtning i behandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar